Archeus 3x eind overwinning bij Boekelder cross Aalten

Luke en Douwe op het podium

Zaterdag 25 november was de laatste cross van de competitie in Aalten.

Na een solide en bekeken race werd Douwe Bentsink overall winnaar bij de jongens 12-13 jaar. In de laatste race hoefde hij niet tot het uiterste te gaan om de eindoverwinning voor zich op te eisen. Dat deed wel Luke Hiddink. Hij bleef strak in het kielzog van Douwe lopen en liep zich zodoende naar super mooie 2de plaats in het eindklassement. Mooi team work van de MILA atleten. Hun tijden op de 2km waren 7.36 en 7.39.

Bij de meisjes 14-15 jaar kon Lara Putto eigenlijk niet meer ingehaald worden, maar ze liep in de laatste wedstrijd keurig naar de snelste tijd van de 4 wedstrijden. Ook zij werd no 1 in het eindklassement.

Bij de meisjes 12-13 jaar eindigde Cozja Hoffmann als 5de in het klassement. De tweeling Saskia en Nadia de Jong handhaafden zich keurig in de middelmoot bij de meisjes 10-11 jaar. Zij eindigden als 12de en 13de in het klassement. Dit waren pas hun 1ste wedstrijden en ze gingen elke week steeds sneller lopen. Dus een prima resultaat. Bij meer looptraining (verbetering techniek en uithoudingsvermogen) en loopervaring gaan we van deze zusjes nog wel het e.e.a. horen de komende jaren.

Lara 1ste bij meisjes 14-15

Bij de mannen 50+ ging Wim Helmink met de eindoverwinning aan de haal. Hij stond 3x aan de start en ging met evenzoveel overwinningen naar huis en werd zodoende met afstand winnaar van de competitie. Henk Lammers werd in deze categorie 7de in het eindklassement.