Achterhoek Atletiek Indoor Instuif

Op zondag 17 februari 2019 vond in de Topsporthal in Doetinchem de 2de Achterhoek Atletiek Indoor Instuif plaats. Na het succes van vorig jaar werd voor de tweede keer de Achterhoek Atletiek Indoor Instuif georganiseerd.  Voor de junioren en pupillen stond er een kleine meerkamp op het programma. De onderdelen waren voor alle deelnemers; 40m sprint, 40m horden, hoog en kogelstoten.

Delany Reurink nam deel bij de pupillen A en kon met een 2e plek in het eindklassement terugkijken op een succesvolle dag. Voor elk onderdeel waren medailles beschikbaar en zo ging Delany met 4x zilver en 2 PR’s naar huis, op 40 meter sprint, 40 meter horden, hoogspringen en kogelstoten.
Een mooie generale voor de Nationale Kampioenschappen in Apeldoorn waar hij op 3 maart van start gaat.

Bij de Junioren Meisjes B waren de volgende successen te vieren. Zo verdeelden Dewi Nijrolder en Eline van Dam plek 3 en 4 bij de Meisjes Junioren B. Dewi evenaarde haar PR op het onderdeel hoogspringen 1,45m en zette op de 40m sprint een nieuw PR neer. Eline zette op de 40m horden een mooi PR neer.

Bij de Junioren Meisjes C eindigde Nynke van Dam op zilver met een PR van 6,8s op de 40m sprint.
Lize Wensink eindigde met PR’s bij zowel hoogspringen als de 40m sprint op een 7e plaats.

Het was een gezellige wedstrijd met veel deelnemers van verschillende verenigingen in de regio.

Voor volgend jaar zeker weer een leuke wedstrijd om naar toe te gaan.

Noot redactie: mochten er meer foto’s beschikbaar zijn dan ontvangen wij deze graag op webredactie@av-archeus.nl