5 ereplaatsen voor Archeus leden bij Dinkelloop

Zondag was de 2de wedstrijd van de Twentse crosscompetitie in Losser. Het was een zwaar parcours met heuveltjes, (modderige) bospaden en een stuk 200m mul zand, uitgezet in natuurgebied de Zandbergen. Archeus was met en ruime ploeg afgereisd en kwam met 5 podiumplaatsen weer terug.

Luke en Douwe in actie

De jongens C, Douwe Bentsink en Luke Hiddink, lieten zich evenals verleden week in Haaksbergen zich weer gelden. Na de start schoten ze gelijk door naar de kopposities in het veld en kwamen als 2de en 3de over de finish. Tijden 2,5km 10.23 en 10.29. Daarmee deden ze weer goede zaken in het algemeen klassement.
Jesse Nijmeijer liep z’n 1ste wedstrijd bij de jongens A mee en finishte keurig als 2de; hij liep de 5km in 20.26. Een heel goede tijd op dit zware parcours.

De jongste deelnemer van Archeus was Zoë Meinen. Ze liep als minipupil bij de meisjes pupillen C mee en liep sterk naar een 3de plek. Verleden week was ze 4de geworden, en miste ze net het podium, maar dat liet ze nu niet meer gebeuren. Ze liep de 1 km in 6.26.

Bij de vrouwen 35+ liep Nicole Nijmeijer op de 5km naar een keurige 3de plaats in 25.40 en ging met een tas vol boodschappen van de Jumbo naar huis. Lars Duistermaat liep bij de mannen naar een 5de plaats; 10km in 38.40. In dezelfde race finishte Petra Meinen als 5de bij de dames 52.33.

De zusjes Maren en Daphne de Koning misten net het podium vandaag; Maren als 4de bij de meisjes C. 1,5km in 6.41 en Daphne bij de meisjes B; 2,5km in 11.52.
Mart Hallers liep een goede race bij de jongens D; 1,5 km in 7.28 met een 18de plek.

De 3de wedstrijd is over 14 dagen in Goor.