Zonnig weer, mooie prestaties: Gerben Schreurs derde bij NK Duathlon!

HUNENBULTEN – De zonnige dag van gisteren zorgde voor mooie prestaties door Archeus-leden in heel Nederland. De beste prestatie was van Gerben Schreurs: hij werd derde tijdens het NK Duathlon in het Limburgse Horst. Het NK werd gelijktijdig gehouden met het EK. In die wedstrijd werd Gerben zestiende.

In Winterswijk was de Nina-run. Vincent te Brake was als eerste terug bij start/finish tijdens deze loop voor het goede doel. De Nina-run ging over een 5,4 km lang parcours, een kleine uitbreiding door de nieuwbouw op het oude WVC-veld. Vincent volbracht de run in 19 minuten. Aan de run deden nog veel meer leden mee.

Een iets andere tak van sport; Dinant Huurneman heeft de survivalcompetitie gewonnen. In Bathmen had hij een ‘gave wedstrijd’. Na een lange strijd tot het einde werd hij eerste. Daardoor is Dinant, twee wedstrijden voor het einde, niet meer in te halen.

Het zwaarste loopparcours van zondag was waarschijnlijk in Barchem: de gevreesde Lochemse Bergloop. Petra, Edwin, Dian en Martin trotseerden de bulten. Alle vier liepen ze de 7,5 km. Martin: 37m14. Petra: 39m13. Edwin: 46m31. Dian 46m33. Petra liep 5 minuten sneller dan vorig jaar: “Ik heb op gevoel gelopen. Want de hellingen zijn echt verraderlijk. Die bult na 6 km was echt killing, pff. Hele tijd gedacht: ‘Blijven hardlopen!’ Volgend jaar weer, denk ik.”

Naast Gerben deed ook Lars Duistermaat mee aan de duathlon in Limburg, in de open wedstrijd. Hij werd na 10 km hardlopen, 60 km fietsen en weer 10 km lopen, in die wedstrijd tweede. “Ik dacht dat ik eerste lag, met allemaal motoren en fietsers voor me. Maar helaas, de organisatie had iemand over het hoofd gezien.”

Een flink aantal lopers bereidde zich de afgelopen dagen voor op de (halve) marathon in Enschede, aanstaande zondag.