Voorinschrijving RunVisionloop geopend

rvloop2015-1-editOp zondag 6 maart houdt atletiekvereniging Archeus alweer de 28e editie van haar jaarlijkse RunVisionloop. Vorig jaar waren de afstanden al officieel gecertificeerd en dit jaar wordt voor het eerst met chipmeting gewerkt. Dat maakt de loop tot een ideale gelegenheid om precies te meten hoe het met de conditie is gesteld aan het eind van de winter.
De diverse afstanden zijn geschikt voor zowel trimmers als wedstrijdlopers. Traditiegetrouw verschijnen naast het grote recreantenlegioen ook veel regionale toppers en Duitse atleten aan de start. Vorig jaar waren het Vincent te Brake, Gerben Schreurs en Tom Baak bij de mannen, Chantal Oortgiese, Nicole Hoffman en Sylvia Wassink bij de vrouwen, die de drie langere afstanden wonnen.
Start en finish zijn op de nieuwe atletiekbaan op de Hunenbulten. Het parcours gaat door het prachtige buitengebied van Henxel langs de Vredenseweg, over de Schaapsweg, Kobstederweg, Jachthuisweg en tot slot weer de Vredenseweg. De 5 km-lopers leggen de ronde een keer af, de 10 km twee keer en de 15 km drie keer. De jeugd loopt 800 meter (t/m 9 jaar) en 1500 meter (t/m 15 jaar).

Het programma van de RunVisionloop ziet er als volgt uit:

• 10.15 uur: 800 meter t/m 9 jaar,
  • 10.30 uur: 1500 meter t/m 15 jaar
  • 11.00 uur: 5.000, 10.000 en 15.000 meter prestatieloop.

Inschrijven kan vanaf heden via de site www.av-archeus.nl tot en met 4 maart op www.av-archeus.nl of tot een kwartier voor aanvang van de wedstrijd in de kantine op sportcomplex de Hunenbulten.

Voorinschrijven kan via: Voorinschrijven Runvisionloop

De atletiekbaan blijft gewoon bereikbaar en de werkzaamheden  vormen geen belemmering voor deelname aan de RV loop.
RunVisionloop führt durch den schönen Außenbereich von Winterswijk
WINTERSWIJK – Am Sonntag, den 6. März 2016, veranstaltet der Sportverein Archeus zum 28. Mal seinen alljährlichen RunVisionloop. Im letzten Jahr wurden die Laufdistanzen bereits offiziell zertifiziert, in diesem Jahr wird erstmals mit Chipmessung gearbeitet. Darum ist dieser Lauf die ideale Gelegenheit, exakt festzustellen, wie es um die Kondition am Ende des Winters bestellt ist.
Die unterschiedlichen Distanzen sind sowohl für Trimmläufer als auch für Wettkampfläufer geeignet. Traditionsgemäß nehmen neben der großen Anzahl Freizeitsportler auch viele lokale Topsportler und Deutsche Sportler teil.
Start und Ziel ist auf der neuen Sportanlage „De Hunenbulten”. Die Laufstrecke führt durch den herrlichen Außenbereich von Henxel entlang dem Vredenseweg, über den Schaapsweg, Kobstederweg, Jachthuisweg und zuletzt wieder über über den Vredenseweg. Die 5 km-Läufer absolvieren die Runde ein Mal, die 10 km-Läufer zwei Mal und die 15 km-Läufer drei Mal. Die Jugend (bis einschl. 9 Jahre) läuft 800 Meter und (bis einschl. 15 Jahre) 1.500 Meter.
Das Programm des RunVisionloop:
10:15 Uhr: 800 Meter (bis einschl. 9 J.)
10:30 Uhr: 1.500 Meter (bis einschl. 15 J.)
11:00 Uhr: 5.000, 10.000 und 15.000 Meter Leistungslauf.
Anmeldungen sind ab sofort bis einschließlich 4. März möglich über die Webseite www.av-archeus.nl, oder bis 15 Minuten vor Beginn des Laufwettbewerbs in der Kantine des Sportkomplexes „De Hunenbulten”.