Spetterende All Comers Meet

Op de eerste dag van Juni werd er op de Hunenbulten de eerste van 4 vrijdagavondwedstrijden in de All Comers Meet serie afgewikkeld. De bijna tropische warmte van de afgelopen dagen was ingeruild voor een flinke regenbui. Samen met de steeple chase gaf dit de wedstrijd een spetterend karakter. Ondanks de regen werd de wedstrijd met circa 70 deelnemers goed bezocht, werden er prima resultaten neer gezet en was het erg gezellig.

Insteek van de All Comers Meet is om in de regio laagdrempelige wedstrijden te organiseren voor alle meer en minder ervaren atleten, om wedstrijddeelname te bevorderen

Er volgen dit jaar nog 3 avondwedstrijden bij de buurverenigingen: achtereenvolgens Argo, AVA en Atletico (voor meer info zie www.atletiek.nu)

Archeus had deze keer gekozen voor wat enkele minder gebruikelijke onderdelen, zodat atleten deze ook eens zouden kunnen proberen, naast de veel voorkomende onderdelen.

Met name steeple-chase en kogelslingeren worden weinig in wedstrijdverband georganiseerd. Zoals verwacht leidde dit enerzijds tot wat minder deelname vanuit de directe regio, maar anderzijds ook weer tot toeloop van verder uit het land, zoals Amsterdam, Utrecht, Twente en Flevoland.

Dat werd meteen ook weer een uitdaging, want waar de organisatie vooraf dacht aan ca 15 deelnemers op kogelslingeren werden het er 43, van 13 verenigingen. Dat gooide het vooraf bedachte tijdschema helaas toch wel op zijn kop; het laatste onderdeel startte uiteindelijk 40 minuten later dan vooraf gepland.

Maar goed, zo werd het toch nog een echte lichtwedstrijd en dat heeft ook zijn charmes. Bovendien leverden de uitdagingen ook weer veel nieuwe leerpunten op voor onze jonge wedstrijdorganisatie.

Gelukkig toch veel positieve reacties, over de gemoedelijke sfeer, omdat men blij was dat de speciale onderdelen eens een keer werden georganiseerd.

Kogelslingeren leverde mooie plaatjes op, evenals de waterbak bij de steeple chase, zie ook de foto’s .

En er werden natuurlijk heel veel nieuwe pr’s gehaald (eerste keer voor veel atleten), maar ook veel nieuwe baan- en clubrecords neergezet.

Uitslagen zijn de vinden op https://www.atletiek.nu/wedstrijd/uitslagen/21951/

De clubranglijst en baanrecords worden komende week bijgewerkt, dus neem na 8 juni eens een kijkje of je erbij staat (bovenin het menu onder Info).

De volgende wedstrijd is op 6 juli in Doetinchem bij Argo met: 200m, 3000m, discuswerpen en hoogspringen. De inschrijving is net geopend!

Uitslagen op atletiek.nu

De foto’s van de vrijdagavond:

All Comers Meet 1 juni 2018