Spannende strijd in Haaksbergen om clubrecord M35

HAAKSBERGEN – De snelste mannen van Archeus waren afgelopen woensdagavond (10 mei) in Haaksbergen. Daar werd (bijna) gevochten om het clubrecord bij de M35 op de 5000m. Thomas Konings had het clubrecord nog maar twee weken in handen: nu is het in handen van Wouter Vreeman. Harry Grevers liep zelfs twee clubrecords, op de sprintafstanden.

Thomas liep het clubrecord (ook PR) op de 5000m twee weken geleden in het FBK-stadion in Hengelo. Maar in de tussentijd is Wouter 35 jaar geworden. Wouter moest in Hengelo nog het onderspit delven: Nu waren de rollen omgedraaid en Wouter was ook nog eens sneller dan Thomas in Hengelo.

Het nieuwe clubrecord zal waarschijnlijk niet lang staan. Wouter: “Hopelijk loop ik snel weer onder de 17 minuten. Anders is Tom er wel.” Tom Baak was donderdag jarig en nu ook 35. Hij liep als 34-jarige nog 17.16. “Ook ik hoop snel onder de 17 te lopen. Of zelfs een PR. Ik was niet helemaal topfit.” Marcel Bos was wel in vorm en liep een tijd van 18.42.

Oud-voorzitter Harry Grevers liep twee korte afstanden. Hij leverde twee topprestaties. Hij sprintte op de 100m naar een tijd van 13.6 en op de 200m naar 28.2. Beide tijden zijn goed voor clubrecords in zijn categorie. “Ik ging voor de CR’s bij de M50. Dat is gelukt maar moet sneller kunnen. Het seizoen is nog jong, voor iedereen.”

De allersnelste op de 5000m blijft overigens Lars Duistermaat. Hij raffelde de 12,5 rondjes af in 16 minuten en 18 seconden. Maar het duurt nog even voordat hij 35 jaar is.