Mooie prestaties junioren tijdens NK Indoor in Apeldoorn, twee CR’s Pleun

APELDOORN – Pleun Grevers, Margot Putto en Dieuwertje Jansen hebben alle drie mooie prestaties geleverd tijdens het NK Indoor voor C-junioren in Apeldoorn. Pleun was het beste op dreef met een vierde plaats op de 600m en een vijfde plek in de finale van de 60 meter sprint!

IMG_20150118_165041

Pleun en Margot bereiden zich voor

Margot was afgelopen week een beetje ziek maar liep toch de 1500m. Ze finishte in een tijd van 5m47s. Dieuwertje was de Archeus-troef bij het kogelstoten. De kogel vloog iedere poging verder. Na 7m98 en 8m20 was het eindresultaat 8m39, een heel mooi pr. Het was de veertiende plek in een veld van 33 deelneemsters.

Pleun won vanmorgen haar serie 60 meter in een nieuw clubrecord van 8s17! Op het filmpje is het nieuwe clubrecord te zien. Filmpje: NK indoor serie 60m Pleun Grevers
De halve finale was maar een fractie langzamer; 8s20. De tweede tijd in haar halve finale. De finale van de 60m sprint eindigde Pleun als vijfde in 8s23.

Pleun liep tussen de halve finale en finale van de sprint ook nog een 600 meter. Ze zou zich eigenlijk sparen voor de sprint. Maar in een tijd van 1m42s30 liep ze nog een clubrecord! Daarmee werd ze vandaag vierde van Nederland.