Inspirerende clinic Gert-Jan Wassink voor Schaersvoorde-leerlingen

clinic-gert-jan-wassinkGert-Jan Wassink was woensdag 23 september de eerste bekende atleet die zijn rondjes liep op de nieuwe baan van Archeus. De meervoudig medaillewinnaar en Nederlands kampioen gaf een clinic voor twee groepen van christelijk college Schaersvoorde, locatie Winterswijk. De atleet uit Varsseveld wist de jongeren met zijn peptalk en techniekoefeningen goed te motiveren.

Het ging om twee groepen leerlingen uit klas 2 die in een projectweek werkten aan het thema “Sport, Gezondheid en Voeding”. ’s Ochtends kreeg een eerste groep van dertig jongeren in de kantine een boeiende presentatie van Gert-Jan over zichzelf, training en voeding. Daarna ging hij met de kinderen de baan op. Na een inlooprondje kregen de leerlingen rek- en strekoefeningen, houdingsoefeningen en training in loop- en hordentechniek. Een tweede groep kreeg ’s middags hetzelfde programma.
clinic-gert-jan-wassink-clinic2Meerdere leerlingen bleken er aanvankelijk erg tegenop te zien en haakten halverwege het eerste inlooprondje al af. Maar Gert-Jan kreeg ze zover dat ze toch weer aanhaakten en met plezier het programma volhielden. Eenmaal over die drempel heen, konden ze er dan toch nog fanatieke sprintjes uittrekken. ’Vier dit als een overwinning op jezelf’, complimenteerde Gert-Jan de doorzetters en gaf iedereen kreeg een ferme handdruk.

Na afloop gaf secretaris Jan Ruesink nog een korte toelichting over de vereniging, de trainingsmogelijkheden en de wedstrijden waar Archeus-atleten aan meedoen. ‘Bij atletiek doe je nog veel meer onderdelen dan waar je vandaag kennis mee hebt gemaakt. En je zult zien, ook al is hardlopen niet echt je ding, je bent altijd wel goed in een ander onderdeel. Wie zin heeft om dat te ontdekken, kan altijd een aantal keren gratis en onverplicht meetrainen op een avond.’