Glashauslauf Emsbüren

De wedstrijd MILA atleten togen dit keer naar Duitsland om ook een keer internationaal te lopen.
Op 70km van Winterswijk staat een groot kassen complex en de lokale vereniging heeft daarin nu voor de 3de keer op rij een wedstrijdloop uitgezet. Het is dus eigenlijk een indoorwedstrijd tussen allemaal bloeiende planten.
1 ronde was 850m en onze youngsters moesten die 2x afleggen.

Na diverse overwinningen en vele ereplaatsen in de regionale crossen de afgelopen weken waren ze natuurlijk ook gebrand op nieuw succes.
En dat kwam er. Eerst de jongens; Luke die kwam, zag en overwon het hele Duitse veld en liep de 1700m in 7.35. Hij was nu eens een keer zijn vriend Douwe te snel af; die finishte in 8.02. Luke dus 1ste en Douwe kwam als 3de over de meet.
Daarna kwamen Maren en Cozja. Maren was uitermate goed op dreef. Op de trainingen gaat ze de laatste tijd ook als een speer en ze greep soeverein de overwinning in 7.45. Daarmee was ze dus maar 10sec langzamer dan Luke. Als die ontwikkeling zo doorgaat, dan gaat Maren nog hele mooie dingen laten zien in het outdoor seizoen.

Cozja haalde net het podium niet en werd 4de, maar wel een hele goede race gelopen.
Maar nog 2 Winterswijkers haalden het podium. Dani, het zusje van Luke, liet zien dat ze naast het turnen, ook wel aanleg heeft voor lopen. In haar leeftijdscategorie onder 11 jaar behaalde ze een prachtige 2de plaats in 9.33.

Maar toen kwam Emma nog, de jongste van de Koning meisjes. Eigenlijk voetbalster van Trias. Op de Kroese Wevers cross liet ze al zien met een 2de plaats dat ze eigenlijk ook wel goed kan lopen; nu liep ze naar een geweldige 3de plaats in 9.28 bij de meisjes onder 12 jaar.
Al met al was het een prima dag met voor de atleten mooie resultaten. Regelmatig en consequent trainen zorgt voor deze resultaten en dit geeft een stimulans om deze lijn door te trekken naar het baan seizoen.