Info evenement

• Deelname € 5,-

Winterswijkse Buurtschappen Wandeltocht

voorheen Rode Kruis wandeltocht

Atletiekvereniging Archeus organiseert op 23 en 24 maart 2024 de Winterswijkse Buurtschappen Wandeltocht. Alleen de naam van de wandeltocht is gewijzigd, niet de opzet. Dit jaar wordt er gewandeld in de buurtschappen Huppel, Henxel en Ratum. U kunt genieten van het prachtige coulissenlandschap rondom Winterswijk. Alle routes gaan over verharde wegen, zandwegen, bospaden en vlak langs kronkelende beekjes.

Informatie deelnemers
Het gebouw is geopend om 7.30 uur. Na 16.00 uur kan er geen gebruik meer worden gemaakt van de kantine en de EHBO. Het toilet is wel te gebruiken.
Deelname: € 5,00 (onder voorbehoud van bijdragen aan derden). Leden van een erkende Nederlandse Wandelorganisatie krijgen € 1,00 korting op vertoon van hun lidmaatschapskaart. Kinderen t/m 12 jaar wandelen gratis mee. Er is in het clubgebouw van Archeus de mogelijkheid om te pinnen, niet op de rustplaatsen.
Honden zijn (aangelijnd) welkom.

Routes

De kortste route van 6 km is met name bedoeld voor gezinnen met kinderen. Via de Bataafse molen wordt gewandeld naar het natuurgebied Dottinkrade.  In deze route zit geen rustpunt. De andere routes liggen in het verlengde van de 6 km. En er zijn op deze routes 1 of 2 rustpauzes aanwezig met catering. De route van de 11 km gaat door het natuurgebied Dottinkrade. De route van 16 km gaat ook richting Dottinkrade en dan richting Huppel naar het natuurgebied Beurzerbeek. Op de terugweg gaat de route door het natuurgebied Dottinkrade en via een pad langs de Willinkbeek. De route van 20 km gaat als extra over het scholtengoed Kossink in Henxel. De 25 en 32 km gaat als extra door het landgoed De Heugte in Huppel, het natuurgebied Beerninkhoek en Muggenhook in Ratum.

Start en finish

Sportcomplex ‘De Hunenbulten’,
Vredenseweg 136, Winterswijk.
Het terrein is voorzien van een parkeerplaats en fietsenstalling. U bent vooraf en na de wandeling welkom in ons clubgebouw.

Starttijden:

• 6, 11, 16 en 20 km  : 8.00 – 12.00 uur