Country run

Winterswijk – Atletiekvereniging Archeus houdt op zondag 15 oktober onder leiding van survivalloper Thomas Schröer een countryrun door het  Winterswijkse buitengebied.

Tijdens deze training wordt er gezamenlijk gelopen in een tempo van 8 à 9 kilometer per uur. Tussendoor wordt er op elkaar gewacht. De snellere mensen lopen af en toe lussen zodat ze bij de groep blijven.

“Een countryrun voert over onverhard terrein, zoals bossen, zandpaden, akkers en weilanden” legt Schröer uit. “Ook natuurlijke hindernissen, zoals slootjes worden bedwongen. Uit onderzoek blijkt dat afwisselend bewegen de gezondste manier van sporten is, zowel fysiek als mentaal”. De training is bedoeld voor sportievelingen die eens kennis willen maken met deze vorm van training, maar ook voor ervaren countryrunners. Thomas is al tweeëntwintig jaar actief als hardloper en survivalsporter en is ook een tijd looptrainer geweest.

Wie aan de trainingsloop mee wil doen, kan zich op 15 oktober om 9.00 uur melden bij Sportcomplex De Hunenbulten, Vredenseweg 134B in Winterswijk. De start is om 9.30 uur. Er kan gekozen worden tussen een parcours van 5 of 10 km. Thomas zal de lange afstand begeleiden en de korte afstand wordt begeleid door zijn vrouw Liesbeth. De lange afstand zal op bepaalde momenten worden gesplitst om de wat snellere lopers meer uit te dagen.

De kantine is open voor koffie en een drankje. Deelname kost 2 euro voor niet leden. Vooraanmelding (gewenst) bij hardlopen@av-archeus.nl . Maximale deelname is 25 personen per afstand.

Enkele sfeerbeelden van de country run in februari dit jaar: