Coopertest

Een coopertest is een oefening waarbij de conditie van een deelnemer wordt gemeten. Na een goede warming-up ga je op een atletiekbaan in 12 minuten zoveel mogelijk meters lopen.

coopertest-archeusInmiddels is de coopertest in vrijwel de gehele sportwereld ingevoerd als handig en snel instrument om iemands basisconditie te bepalen: uit de afstand die iemand in 12 minuten loopt kan heel eenvoudig zijn/haar conditiepeil worden afgelezen met behulp van de onderstaande tabel. Ook is het mogelijk aan de hand van de Coopertest de maximale zuurstofopname (V02max) te bepalen.

Archeus organiseert tweemaal per jaar een coopertest. Op de homepage en middels facebook kunt u de aankondiging lezen en tevens zal deze in de club agenda worden geplaatst.

Test je conditie! Twaalf minuten hardlopen! Voor leden en niet-leden!