Baanwedstrijd Aalten 6 april

AVA ’70 organiseert een aantal (zeer laagdrempelige) open baanwedstrijden op vrijdagavond.
Het betreft steeds 1, soms 2 loopnummers en iedereen is welkom, van pupil tot masters.

Vrijdag 6 april stond een 3000m op het programma en de MILA atleten/trainer vonden dat een goed moment om hieraan deel te nemen, om weer enige tempohardheid en race ervaring op te doen. Er kwamen ruim 25 lopers op af, 2/3 was van AVA, een 4-tal van Archeus en een paar losse lopers, zelfs uit Duitsland.

De mannen van Archeus waren Lars, Jesse en Douwe, vergezeld door Nicole die ook even wilde testen hoe ze er voor stond.

Lars liep 9.34; Jesse 10.24 en Douwe in zijn 1ste 3000m een keurige 11.20.
Het zijn redelijke tijden, maar de verwachting is zeker dat dit in het seizoen met wat meer wedstrijden in de benen toch een 15-30sec harder kan voor onze mannen.
Nicole tenslotte liep naar een mooie 13.56, net binnen de 14min die ze zich tot doel gesteld had.