Archeus succesvol in atletiekfinale

stedenwedstrijdsept20151Tijdens de finale van de atletiek Stedenwedstrijden Gelderland op 19 september in Doetinchem hebben de C- en D-junioren van Archeus top gepresteerd. De Winterswijkse vereniging wist de top 10 binnen te dringen, waarbij de meisjes C 2e-jaars zelfs nog eens extra succesvol waren door samen de 1e plaats te behalen in de regio. Op allerlei onderdelen als speerwerpen, verspringen, sprint en estafette werden door de grote groep junioren veel nieuwe persoonlijke records genoteerd, waaronder zelfs ook een aantal clubrecords.

Maar liefst 24 van onze junioren deden mee aan de wedstrijd in Doetinchem. Bij de meiden konden we ons zelfs met vier estafetteteams inschrijven. Met het hele team behaalden we een mooie 10e plek. Vlak na de start begon het te regenen en leek het niet meer op te houden, maar gelukkig klaarde het op rond de middag en konden de kleren drogen en werden er goede resultaten geboekt op de onderdelen.

De jongens waren in de minderheid, maar lieten zich niet kennen: Tijmen en Jesse hadden een goede strijd op de 100m; voor Jesse een pr in 13.38. Tijmen een pr op de 800 in 2.43. Niek liep een sterke 600m in een pr en haalde ruim de 4 m grens bij kogel. Daan en Gijs stootten de kogel ook naar een pr; voor Gijs met extra moeilijkheid: de 3 kilo kogel.
De meiden Dewi, Lara en Olivia hielden het lang vol met hoogspringen. Allen evenaarden ze, ondanks de regen, hun pr. Dewi haalde zelfs 1.25m. Samen met Jill liepen ze een fantastische estafette. In de categorie C1 werden de meiden 7e: mooie prestaties werden neergezet: Daphne liep haar 600 in 1.58. Dieuwertje scoorde op alle onderdelen erg goed, Noeke wierp haar speer bijna 13m ver. Aukje had een snelle sprint: 13 sec. En herhaalde die snelheid nog even in de estafette. Danique liep haar snelste 600 in 2.43, Britt kwam met het verspringen dicht tegen de 3 m aan. Nikki kwam na een blessure weer goed terug en liep een hele snelle 600 in 2.36 ook een pr.
De C2 meiden haalden samen de hoogste plek op het podium, klasse. Dat was een aparte ervaring voor Cathrien: net lid, haar eerste wedstrijd en nu al op het podium. Pleun liep haar 80m in 11.04. Margot haalde flink uit met de speer; 21,22m, deze resultaten leverden veel punten op. Daarnaast de andere goede onderdelen zoals de 600 van Carine in 2.13, de sprint van Lisa in 13.63, en van Lisa S een pr op de 600 in 2.41 speerwerpen van Imme over bijna 13 meter en het verspringen van Tess: 3.35
Het was weer een ontzettende leuke, gezellige dag. Op naar de clubkampioenschappen over twee weken.

stedenwedstrijdsept2015-2