Archeus op All Comers Meet in Aalten

Een aantal junioren,senioren en MILA-atleten van Archeus nam deel aan de de All Comers Meet op 7 juni te Aalten. Op het programma stonden hoog- en verspringen en 100 en 800 m.

Lars Duistermaat gebruikte de 800 m als een wedstrijdprikkel voor de komende 5000 m baanwedstrijden. Een goede 2.13.3 was het resultaat. Helaas was het een solorace, anders waren er nog wel 2 seconden vanaf gegaan. In zijn kielzog kon C-junior Douwe Bentsink de eerste 500 m nog redelijk in Lars z’n spoor blijven. Hij werd zodoende meegetrokken naar een mooi pr in 2.18.5. Een verbetering van 8 sec.
Een toprace liep Anouk Schreurs. In haar eerste 800 m liep ze naar een heel goede 2.47.2. Ondanks de dikke verzuring zag het er technisch ook nog goed uit. Het afgelopen jaar maakt ze een mooie progressie door. Anouk is een mooi voorbeeld voor de jongere MILA-atleten dat je met passie, doorzettingsvermogen en blijven vertrouwen in jezelf een heel eind kunt komen. En het einde is nog niet in zicht.
Als laatste van de MILA deed Jinte Kusters het heel verdienstelijk. Ze is pas net bij de MILA aangesloten, maar waagde zich toch aan de 800. Een 3.24 eindtijd was haar deel, maar dat gaat zeker in de toekomst nog wel verbeterd worden als ze bij de MILA gericht blijft trainen.
Onze nieuwbakken voorzitter Mathijs Wiggers waagde zich ook aan de 800. Ook hij deed het super. Een 2.27 is een goede eindtijd in relatie tot zijn 5 km tijd. Dat betekent dat zijn 5 km ook nog sneller kan. Hopend dat met gerichte training dat er ook uit gaat komen.
D-junior Hussein Moalim liep de race in 3.06.9. C-junioren Levi Labee en Sharifa van Walraven liepen respectievelijk 3.39.7 en 3.52.5. D-junior Kyana van Walraven 3.51.7. bij de mannen senioren liepen nog Vincent ter Riet en David van Elst in 3.01.3 en 3.09.0.
Bij het verspringen werd Yesin van Walraven 1e bij de jongens B met een sprong van 5.49. Bij de meisjes B was dat Dewi Nijrolder met 4.16.