Archeus-lopers op Grachtenloop Bredevoort

Archeus was met een bescheiden aantal atleten vertegenwoordigd tijdens de Grachtenloop op woensdag 12 juni in Bredevoort; maar viel met de rode clubshirts wel op in het gele AVA -geweld. En behaalde met onze toppers wel 3 ereplaatsen.

Lars Duistermaat won op een soevereine manier de 5 km in een nieuw parcoursrecord: 16.24. Hij heeft daar ook al het parcoursrecord op de 10 km. Het was voor hem een ‘wedstrijdprikkel’ voor zijn 5000 m baanwedstrijd van zaterdagavond 15 juni te Nijmegen.

Op dezelfde 5 km in Bredevoort liep Sandra Wassink naar een mooie 2e plaats bij de dames in 19.49. C-junior Douwe Bentsink kon haar nog voor blijven en liep een mooi PR in 19.30. Ferdi Ubbing liep naar een 4e plek op de 5 km in 18.15. Nancy Hiddink had 33.35 op haar 5 km.
Aan de 10 km namen twee Archeus-atleten deel. Petra Meinen liep in een strakke race naar een fantastisch PR voor haar op de 10 in 45.00 precies. Een verbetering van 50 sec! Ze werd hiermee 2e. Bertus Sessink hield de eer hoog bij de masters en liep een keurige 55.10

Op de 2 km waren maar twee Archeus-atleten. Luke Hiddink kon de top van de AVA-jongens net niet bijhouden, maar werd keurig 4e in 7.58. Anne Hovinga hield de eer hoog bij de meisjes en finishte in 10.04.