Archeus grossiert in zeges Twentse crosscompetitie

De atleten van AV Archeus uit Winterswijk hebben de Twentse crosscompetitie met meerdere successen afgesloten. De zesde en laatste race, de Hulsbeekcross zondag in Oldenzaal , leverde zeges op voor Sandra Wassink bij de mastervrouwen 35+ en Zoë Meinen bij de meisjes pupillen. Andere ereplaatsen werden behaald door Liam Prinsen (3e bij de jongens pupillen A), Bart-Jan Pietersen (2e jongens pupillen B), Douwe Bentsink (2e jongens B), Luke Hiddink (3e jongens B) en Maren de Koning (3e meisjes B).

In het eindklassement wonnen vier atleten van Archeus in hun klasse en veroverden vijf atleten ereplaatsen. Bij de junioren jongens B won Douwe Bentsink vier van de vijf wedstrijden waar hij aan de start kwam en werd dus superieur eindwinnaar. Bij de junioren meisjes A won Daphne de Koning vier keer en werd daardoor ook eindwinnares. Bij de jongens junioren B werd Luke Hiddink derde en bij de meisjes junioren B behaald Anne Hovinga eveneens een derde plaats in het eindklassement.

Bij de master vrouwen 10km won Sandra Wassink het klassement door vijf wedstrijden te winnen. Petra Meinen werd daarin vierde.

Bij de senioren vrouwen 5 km was het tot de laatste wedstrijd nog spannend. Anouk Schreurs moest diep gaan in de laatste wedstrijd maar na een solide race veroverde ze een mooie derde plaats in het eindklassement.

Zoë Meinen liep zich in vijf van de zes wedstrijden naar het podium. De laatste wedstrijd was beslissend voor de nummer 1 positie. Met een heel sterk eindschot won ze de laatste wedstrijd en werd daardoor eindwinnares bij de meisjes pupillen A. Bart-Jan Pietersen werd bij de pupillen B jongens derde in het eindklassement. Sam Eenink werd hierin zesde.

Theo Schreurs liep in de zes wedstrijden altijd naar een topklassering in de master 50+ klasse op de 5km en bekroonde dat met een fraaie tweede plaats in het eindklassement. Arjan Eenink werd vijfde in het eindklassement over 5km bij de masters 40+.