Archeus atleten op RunX trackmeeting Apeldoorn

Gisteren, vrijdag 29 april, zijn 5 atleten van de Mila groep naar 1e RunX trackmeeting van dit seizoen in Apeldoorn geweest.

Twan en Vincent kwamen op de 400m en 200m in actie. Na de goede resultaten in Utrecht vorige week een leuke wedstrijd op weg naar de volgende fase in het seizoen.

Beide heren kijken met een dubbel gevoel terug op deze avond in Apeldoorn. “Het is altijd tof om aan deze wedstrijden mee te doen na een lange winter waarin we goed hebben kunnen trainen, maar de tijden waren nog niet naar wens omdat we gevoelsmatig de pure snelheid nog missen. Die scherpte proberen we er de komende weken in te krijgen”.

D junioren Twan Roerdink, Minke Dost en Zoë Meinen gingen voor het eerst meedoen met een baanwedstrijd op een andere dan de eigen vertrouwde baan op de Hunenbulten.

Twan ging als eerste van start op de 800 meter en zat in een snelle serie waardoor hij na 150 meter alleen in de race kwam te lopen.  Vechtend tegen de wind en eigen mindset liep hij een tijd van 2.51,81.

Minke en Zoë mochten samen in een serie starten en hadden een mooier veld met meiden waarin ze konden strijden. Na een prima eerste ronde kon Zoë op de laatste 150 meter nog wat versnellen om nog iemand in te halen. Ze finishte in  2.40,23 (Pr, was 2.43,72)  en Minke in 2.47,82

De volgende trackmeeting op de agenda is in Utrecht op vrijdag 13 mei waar weer Archeus leden zich aan de start zullen melden.  Zie atletiek.nu

Foto’s en verslag: Petra Meinen en Remy Pattiruhu