Archeus atleten 8x in eindklassement van de Twentse Cross Competitie

Maren de Koning wint de Hulsbeek cross

Zondag 20 januari was de laatste wedstrijd in de Twentse Cross Competitie, de Hulsbeek cross in Oldenzaal. Na deze cross kon ook de eindstand in de verschillende leeftijdsklassen worden opgemaakt.
Maren de Koning won voor de vijfde keer een wedstrijd in de TCC en zegevierde dus in de Hulsbeek cross bij de meisjes B met ruime voorsprong. In het eindklassement werd ze superior eerste bij de B meisjes.

Bart Jan Pietersen won ook het eindklassement in de TCC. Hij werd op de afsluitende Hulsbeekcross tweede bij de pupillen C, maar had na drie overwinningen al een onoverbrugbare voorsprong, zodat ook hij met de eindoverwinning aan de haal ging.

Bij de meisjes D behaalde Nadia de Jong een keurige tweede plaats in de laatste wedstrijd en werd ook tweede in het eindklassement. In dezelfde race werd zus Saskia zesde, Emma de Koning zevende en Dani Hiddink achtste.
Bij de meisjes A werd Daphne de Koning derde in de Hulsbeekcross, in het eindklassement van de TCC werd ze tweede.

Bij de jongens C, met Douwe Bentsink en Luke Hiddink, was het tot voor de Hulsbeekcross nog niets beslist. Samen met hun concurrent uit Enschede konden ze alle drie in een willekeurige volgorde op het podium komen. Maar evenals verleden week bij de KroeseWevers cross moesten de Archeus boys toch voorrang verlenen aan Milan Veenstra uit Enschede. Milan won met 1sec voorsprong op Douwe en werd daardoor ook eindwinnaar bij de C jongens. Douwe werd tweede in het eindklassement en Luke derde.
In de dag race werd Ezra Somers vijfde.

De laatste twee eindklasseringen werden opgehaald door moeder Petra en dochter Zoë Meinen. Petra liep een stabiele 12km en werd beloond met een fraaie derde plaats in de dag klassering. In het eindklassement van de masters V35 werd ze daardoor ook derde. Dochter Zoë werd ook derde in de dag cross, maar in het eindklassement behaalde de jongste deelneemster van Archeus een mooie tweede plaats bij de pupillen.

Andere goede prestaties kwamen van Anne Hovinga en Delany Reurink. Anne liep evenals verleden week bij de Kroese Wevers cross naar een mooie derde plaats bij de C meisjes.  Delany Reurink kwam sterk uit de startblokken bij de jongens pupillen A en bekroonde zijn optreden met een vijfde plaats in een sterk veld.

Lars Duistermaat liep bij de senioren naar een zesde plaats op de 12km rondom het Hulsbeek.

De TCC bestond uit 6 wedstrijden in de regio Twente. Archeus behaalde in deze editie 13 overwinningen, 16x werd een tweede plaats behaald en 17x een derde plaats. Samen met acht eindklasseringen in de competitie kan Archeus spreken van een geslaagde deelname.