Info evenement

• Aanvang
    • Aanvang 11:00

2e Stedenwedstrijd Athletic Champs

Op zaterdag 13 mei, wordt bij Archeus vanaf 11.00 uur de tweede stedenwedstrijd georganiseerd voor de jeugd onder 12 jaar. Tussen de 150 en 200 atleten van verschillende verenigingen doen mee aan diverse onderdelen. De atleten hebben de leeftijd tussen de 7 en 12 jaar. De opzet van de wedstrijd is dat de atleten op een laagdrempelige manier kennis kunnen maken met de atletieksport.

De atleten worden op de dag zelf in verschillende groepen ingedeeld. Iedere groep (bestaande uit circa 15 atleten) zullen iedere 20 minuten een ander onderdeel doen. Dit kan zijn vortex werpen, verspringen, meters maken of bijvoorbeeld hordenlopen.
Gedurende de 20 minuten mogen de atleten het betreffende onderdeel zo vaak als ze willen om de beurt doen. Het beste resultaat telt uiteindelijk.

De wedstrijd zal circa 2 uur duren.