Succesvolle competitiestart meisjes B-junioren

In een zonovergoten Dronten heeft het Archeus competitieteam meisjes B-junioren geweldig gepresteerd. Hoewel er door het ontbreken van een teamlid een onderdeel minder kon worden meegedaan, wisten de andere 6 atleten toch een 5e plek in de wacht te slepen tussen de 20 teams uit de regio oost.

Op deze 1e competitiewedstrijd, een mooie start dus voor de rode Archeus trein, die dit jaar een mooie mix is van ervaren en nieuwere  atleten.

Carthrien Tenkink liet zien dat de werponderdelen (discus en speer) – ondanks haar korte atletiekcarriere – haar prima liggen. Carine te Walvaart, normaal meer gewend aan de langere afstand, deed goede wedstrijdervaring op met de sprint op de voor haar korte 200m en 800m, en haalde op beide PR’s. Ook Tess Wieggerinck wist de 100m horden te bedwingen in een nieuw PR, en herhaalde dat even later ook bij de 100m sprint. Nienke Wijenberg toonde vormbehoud na de winter; ze benaderde haar PR op speerwerpen met een worp van bijna 24 meter, terwijl ze haar eigen PR op hoogspringen (1.45m) wist te evenaren. Marijke Esselink haalde, na een zware week met meerdere wedstrijden, weliswaar geen PR’s, maar won wel bij zowel hoogspringen (1.70m) als 100m horden (14.29). Daarnaast haalde ze ook nog de 2e plek bij het kogelstoten (13.91m). Voor Pleun Grevers was het de eerste keer dat ze uitkwam op het hink-stap-springen, waar ze tot eigen verrassing een clubrecord van 9,99m wist te springen. Ook bij zowel de 100m als 200m sprint haalde ze een mooie 3e plaats in nieuwe PR’s (respectievelijk 12.99 en 26.57 sec.)

Tot slot werd de wedstrijddag afgesloten met een estafette, waarbij vooral opviel dat de wissels van de nieuwelingen meteen al erg soepel verliepen.

Alle uitslagen zijn te vinden op https://www.atletiek.nu/wedstrijd/vereniging/5740/282/