Stedenwedstrijd Wageningen

Zaterdag 9 april om 8.45 uur op weg naar Wageningen met 25 atleten en 11 fantatische begeleiders die de hele dag in de volle zon hard hebben gewerkt om alle atleten op tijd aan de warming up te krijgen, de juiste tactische tips te geven en te verzorgen, ook voor de eigen koffie werd goed gezorgd. Dat dit resultaat heeft opgeleverd moge duidelijk zijn. Bijna alle atleten gingen met 1 of meerdere PR’s naar huis. Op de site van atletiek.nu zijn deze resultaten na te lezen. Bernadette en Maurice kregen een jury hesje aan en hebben de kogelstoters naar goede resultaten gejureerd.

Speciale vermelding voor bijzondere prestaties;

Douwe Bentsink JJD1 600m ·  1:56,20
Lara Putto MJD2 60m ·  9,47
Dewi Nijrolder MJD2 60m ·  9,62
Dewi Nijrolder MJD2 Ver ·  4,02
Lara Putto MJD2 Ver ·  3,95
Dieuwertje Jansen MJC2 80m ·  12,53
Ezra Somers JJD1 Hoog ·  1,20
Mika Mengerink JJC1 Hoog ·  1,20
Maren de Koning MJD2 Ver ·  3,85
Ezra Somers JJD1 600m ·  2:03,50

Daarnaast debuteerden enkele atleten niet onverdienstelijk; Elisanne, Merel; 2 weken geleden tijdens de openingswedstrijd voor het eerst een wedstrijd; nu ‘ervaren’ alle prestaties verbeterd of geëvenaard.

Kyra, Nynke, Lotte, Jinte, Levi en Carmen voor het eerst een juniorenwedstrijd. Van wennen was geen sprake, ze doorliepen alle onderdelen fantastisch; voor Jinte helemaal bijzonder; ze was niet ingedeeld bij de anderen, maar met voortreffelijke begeleiding van eigen coachvader heeft ze goed gepresteerd. De meiden van de D2 Lara en Dewi hadden de training van de avond ervoor nog in de benen, maar ondanks dat sprong Dewi over de 4 meter en behaalden ze nog pr’s. Maren en Mignon nieuw bij juniorenwedstrijden, nog niet zo lang bij de club haalden hele goede prestaties. Maren verpulverde al haar eigen pr’s, Mignon heeft eveneens mooie nieuwe prestaties neergezet.

En onze ervaren atleten van de C2; Dieuwertje, Aukje, Britt en Noeke behaalden enkele pr’s op de verschillende onderdelen. Hielpen de nieuwkomers en genoten van de zon samen. De twee estafette teams presteerden goed. Dankzij Erben konden de jongens C starten; Afgelopen donderdag nog even goed getraind hiervoor en dat was te zien. Wissels werden goed afgewerkt; topprestatie heren. Mika haalde 1.20 bij het hoogspringen, Casper over de 5 meter met kogel en niet haalde een pr op kogel, bijna 5 meter.

De jongens D Luke, Tijn, Douwe en Ezra hadden hun team goed op orde, met dank aan de extra training; wisten precies waar ze moesten staan en liepen een snelle estafette. Ook op de 600m liepen ze allen enorm hard. Ondanks gehinder van de tegenstanders (zie foto) werden goede tijden gehaald.

Dank ouders en atleten voor de gezellige dag. Op naar de volgende stedenwedstrijd op 21-5.

En of dat nog niet genoeg prestatie is;
Vandaag bij de Nina run stond een deel van de atleten al weer topfit aan de start van de 5 km, ook een groot deel van de pupillen liep mee met de 1 en 2 km race.
Leuk jongens en meiden om zoveel bekende atleten bij deze run te zien. Een geslaagde zonnige zondagmiddag.