KroeseWeverscross en receptie schuiven weekje op

De zesde editie van de  KroeseWeverscross  van AV Archeus wordt gehouden op zondag 15 januari 2017. De aansluitende nieuwjaarsreceptie van Archeus schuift daarmee ook een weekje op. De nieuwe datum is door de wedstrijdcommissie gekozen in verband met de volle wedstrijdkalender een weekend eerder. Hierdoor hoopt de altijd uitdagende cross meer deelnemers naar het Gossinkbos te trekken.

De start in 2016

De  hardloopwedstrijd kent net als dit jaar een 5,3 km en 10 kilometerloop voor de volwassenen en een  korte (1,6 km ) en lange (2,5 km) afstand voor de jeugd. Start en finish zijn weer op De Hunenbulten aan de Vredenseweg 134b in Winterswijk.

“Weilanden, slootkantjes en boomstammetjes blijken de ideale ingrediënten te zijn voor deze cross”, zegt Berto ten Brinke van de organisatie. “We merken dat deelnemers van elk niveau genieten van het parcours. We starten weer vanaf de baan  De tijdsregistratie zal net als dit jaar via chipmeting gebeuren.”

De cross trekt elk jaar – naast een heel leger recreanten  – ook meerdere toppers uit de regio en het Duitse grensgebied. Vorig jaar won Koen Vossers bij de mannen de hoofdafstand, gevolgd door Lars Duistermaat en de Duitse atleet Stefan Stroick. Bij de dames werd het podium bezet door Sandra Wassink, Dorothé Vrieze en Marion Stokman. Maar ook de getalenteerde broers Ibrahim en Farhaan Abdi Ali uit Groenlo zijn vaste  deelnemers van de cross. Uit eigen gelederen schitteren doorgaans  verder atleten als Wouter Vreeman, Thomas Konings, Vincent te Brake, Chantal Oortgiese en de zussen Daphne en Maren de Koning en Margot en Lara Putto.  En wie weet, drijven meer talenten naar boven in de editie van 2017.

Net als dit jaar kunnen de deelnemers van de KroeseWeverscross gebruik maken van de kantine en de kleedkamers. Ideaal vanwege het vaak blubberige parcours en natuurlijk om na afloop fris en fruitig aan de nieuwjaarsborrel te gaan. Ook zijn er voldoende parkeerplaatsen en is er een ruime gelegenheid tot stalling van fietsen.

De start van de jeugdloop over 1,6 km (t/m 11 jaar) is om 10.30 uur en de jeugdloop over 2,5 km (12 t/m 15 jaar) begint om 10.45 uur. De korte (5,3 km) en lange (10 km) cross voor volwassenen starten tegelijk om 11.30 uur.

Henk Borgmeijer gestrikt als speaker

henk-borgmeijerDe KroeseWeverscross zal aan elkaar gepraat worden door Henk Borgmeijer. De bekende speaker uit Dalfsen is op zich al een attractie voor het publiek en de lopers. Hij bereidt zich altijd zeer grondig voor, ratelt bij veel lopers al hun recente prestaties op en praat ook de stille momenten tijdens de wedstrijd enthousiast vol met zijn weetjes, actualiteiten en anecdotes.