Indoor in Enschede

Acht atleten naar Indoor in Enschede

Al voordat de Runvision-loop stonden wij klaar om te vertrekken richting Enschede.
Zes pupillen en 2 junioren hebben gisteren goede resultaten geboekt tijdens deze goed georganiseerde indoorwedstrijd. De 6 pupillen hebben allen meegedaan aan de meerkamp. Deze bestond uit kogelstoten, hoogspringen en sprinten. Om 11.00 uur mochten Leonardo, Merel en Thomas het spits afbijten.

Leonardo startte met kogel stoten en stootte zijn kogel 6,38 meter. Dit was een mooi begin van Leonardo’s veelbelovende wedstrijd. Ook Thomas en Merel zetten mooie resultaten neer bij hun eerste onderdeel hoogspringen.

Thomas behaalde een hoogte van 0,70 m en Merel over 0,90m. Voor het eerste onderdeel tijdens je allereerste atletiekwedstrijd zijn dit resultaten om trots op te zijn. Daarna mocht Nina beginnen aan haar eerste onderdeel: de sprint. Nou en die zag er goed uit. Haar 40m heeft ze weten af te leggen in 7,42 sec. Top.

En…. toen was het de beurt aan Sem en Delany die ook zijn begonnen met de sprint. Zij waren beiden succesvol op dit onderdeel. Sem noteerde een tijd van 9,28 sec. en Delany 7,57 sec. Na dit spannende en succesvolle begin viel de spanning een beetje van de atleten af.

2017-03-06-PHOTO-00000207

De wedstrijd werd door alle atleten verder succesvol voltooid. Thomas van Boven werd 12 e bij de Jongens Pupillen A2. Bij Jongens Pupillen B werd Delany Reurink 6 e en Sem Hengelveld 13 e .

Bij de Meisjes Pupillen A 1 werd Merel van Boven 13 e . Leonardo Pereira Fernandez en Nina Somers wisten in hun leeftijdscategorie beslag te leggen op het eremetaal. Leonardo werd heel verdienstelijk 2e en nam het zilver mee naar huis en Nina nam zelfs het goud in haar categorie mee naar huis.

Wat ons betreft kunnen alle pupillen terugkijken op een zeer geslaagde wedstrijd.

De junioren Dewi Nijrolder en Elisanne Buunk konden een uur later het spits afbijten op de 60 meter sprint.
Beiden wisten zich te plaatsen voor de halve finale. De tijden in de halve finale waren 9,46 sec. voor Elisanne en 9,55 sec. voor Dewi.

Dewi en Elisanne hebben ook nog deelgenomen aan het kogelstoten, hoogspringen en de 60 meter horden.
Dewi behaalde de finale voor de 60m horden en werd uiteindelijk 6 e op dit onderdeel. De hoogste klassering voor Elisanne was het hoogspringen. Ze werd hier 5e en ging over een hoogte van 1.30m.

Dames een resultaat om trots op te zijn!

Het was al met al dus een geslaagde en zeer gezellige wedstrijd met veel enthousiaste ouders als supporters.
Ouders jullie ook bedankt voor jullie support.

Indoor Enschede

Stukje van 2 enthousiaste pupillen:

We waren vandaag in Enschede met Delany, Nina, Sem, Leonardo, Thomas en Merel voor een indoor atletiek-wedstrijd. We mochten drie onderdelen doen hoogspringen, kogelstoten en spinten. Nina heeft de eerste prijs gewonen en Leonardo de tweede.
Het was super leuk en heel gezellig. We hebben zin in de volgende wedstrijd.

Groetjes

Thomas en Merel