Große Pokale, Bier und Bratwurst

Archeus MILA atleten Lars Duistermaat en Daphne de Koning togen op vrijdagavond 21 april naar Stadtlohn voor de jaarlijkse Sparkasse Citylauf.

De opdracht was een als afwisseling van de training een lekkere trainingswedstrijd te lopen. Er was een goede sfeer (viel Bier, Bratwust und Pommes mit Mayo), veel (zeer luide) muziek met soms een te enthousiaste speaker.
De trainer hoopte natuurlijk, ondanks dat beide atleten volop in training zijn, op een paar große Pokale waar ze in die lokale loopjes erg goed in zijn.

Hij werd niet teleurgesteld. Lars stelde al in de 1ste omloop (van de 8) gelijk orde op zaken door vanuit de start gelijk te vertrekken. De meute heeft hem alleen weer gezien aan de finish. Maar toen had hij meer dan ¾ van het veld 1 of meerdere malen gedubbeld.
Tijd 34.55 op de 10km (volgens GPS 10,3km). Dat was de 1ste Pokal.

Daarna was de beurt aan Daphne, zij liep in een veld van 339!!!! deelnemers (m/v) naar een overall 20ste plek waarbij ze van de dames een prachtige 2de plaats scoorde (als één van de jongste deelneemsters) in 20.10 op de 5km. Dat was de 2de Pokal.

Al met al een nuttige trainingswedstrijd. Het is wel een loopje waar we volgend wellicht met meer Archeus atleten aan de start kunnen staan. Er is ook een teamloop op de 5km.
Gezien de resultaten van dit jaar, moeten daar volgend jaar wel podiumplaatsen haalbaar zijn.